herold schrijft:Doe most die de ogen oet de kop schoamen
ik rook tenmiste niet in mijn auto viespeuk
vandaag de bracket binnengekregen...
de 996 rears gaan iig niet op de A4.. na enig extra onderzoek blijkt het een verkeerde keuze...
de zuigers zijn gewoon te klein... even een rekenvoorbeeld:
huidige lucas 54mm klauwen hebben een zuigeroppervlak van 2290mm^2
996 rears hebben 28 en 30mm zuigers, wat aan een kant van de klauw een oppervlak geeft van 1322mm^2 aan een kant
986 boxster fronts hebben 36 en 40mm zuigers, wat aan een kant van de klauw een oppervlak geeft van 2274mm^2 aan een kant
omdat bij een zwevende remklauw de 54mm zuiger tegen het ene blok en de bodem van 54mm van de klauw tegen het andere blok drukt...
moet je een kant van de vaste klauw vergelijken met de ene zuiger van een zwevende klauw...
dus de 996 rears zouden veel minder remdruk geven... een de 986 fronts ongeveer gelijk..
het voordeel van de 986 fronts is een lichtere, stijvere remklauw en door de 4 zuigers een betere verdeling van de remkracht over de blokken..
bovendien zorgt de kleinere zuiger er voor dat het blok aan de voorkant niet warmer wordt dan de achterkant zoals bij 1 zuiger klauwen...
de boxster remblokken zijn wat anders qua formaat waardoor er een klein randje ongebruikt schijfoppervlakt overblijft... dit zorgt er weer voor dat de
gemiddelde remdiameter groter wordt...
een 986 front remklauw heb ik al gekocht via ebay... nu de andere nog
JW