Zo.. zullen we dit topic toch maar eens gaan afstoffen?
Inmiddels werk ik niet meer bij de audiowinkel, en is alle audio achter de stoelen verleden tijd.
Auto voelde ineens compleet anders zonder al dat gewicht, heerlijk!
Beetje mosterd na de maaltijd, maar ondertussen G60 remmen laten monteren, ook veel beter zo!
Vorig jaar een set wielen gevonden die ik eigenlijk altijd al wilde hebben, de harten laten spuiten, en de achterste randen veranderd van 8J naar 9J (velgbreedte)
Inmiddels ben ik begonnen om de laadruimte weer een beetje opnieuw af te werken, afsluitbare opbergvakken aan iedere zijkant, en vooraan toch een kleine subkistje, want er komt toch wel een bescheiden audioset in, alleen deze wel dusdanig dat de auto ook bruikbaar blijft.
Binnenkort nog verder afwerken en de audio verder afmaken.
Begin dit jaar ook nog een set koplampen van een Braziliaanse Polo aangeschaft, wat de neus meteen een stuk netter maakt:
Ondertussen al enkele maanden op zoek geweest naar andere stoelen, wilde toch een beetje van het "tjoening"-gehalte af, en had zelf dit model al erg lang in gedachten, maar nooit echt goed aan kunnen komen of steeds "net te laat" of in erbarmelijk slechte staat voor veel te veel geld. Uiteindelijk gelukkig toch deze kunnen vinden, en ik ben er heel erg blij mee.
Lang aan het passen en hermonteren geweest met de onderconsole, en nu eindelijk een "lekkere zit" gevonden, zit echt heerlijk!
Verder is het tot nu toe redelijk rustig geweest, weinig ingrijpende gebeurtenissen buiten wat normale slijtagedelen en regulier onderhoud.
Qua performance nooit echt het idee gehad om heel extreem te werk te gaan, daar de AHU standaard een kleine turbo heeft die vrij vlot buiten adem is, en deze ook 225dkm achter de kiezen heeft.
Dus tot op heden zo goed als standaard rondgereden, EGR afgedopt, en de kat leeg. Ook nog een powerbox kunnen proberen, maar daar werd ik ook niet blij van.
Maar afgelopen week toch onverwacht tegen wat spullen aangelopen wat het toch misschien wel wat leuker kan maken.
Iemand had een compleet ALH blok uit een Caddy gekocht, maar had puur en alleen het blok nodig, en de rest van de delen konden de verkoop in, dus na uitvoerig overleg met Struikie (thanks JW, de AHU-kenner!) de volgende delen gekocht:
ALH Turbo, als het goed is een Garrett gt1749v
Uitlaatspruitstuk
Slangen/buizen van EN naar de turbo
Inlaatspruitstuk (groter/beter dan std. AHU)
N75 + slangen + vacuumbolletje met beugeltje
Verstuivers van de ALH
Dus nu hopen dat we een en ander een beetje netjes kunnen monteren, en Johan er heil in zit om dit aan de praat te krijgen.
Voor de meeste hier zal dit een "peanuts-setje" zijn, maar het lijkt mij voorlopig genoeg om toch een leuke vermogenswinst te halen, zonder dat de kleine AHU turbo op het randje van zijn kunnen draait.
Wat er qua vermogen uit kan/gaat komen vind ik lastig, er staan veel wilde verhalen overal, dus ik zie wel wat er uit gaat komen als we het aan de praat krijgen.