Ook al komt er geen nieuwe Honda NSX, er gaat wel een eerste foto rond van de Honda HSV-10 GT raceauto voor het Japanse SuperGT-kampioenschap. Die maakt het gebruik van het chassis dat Honda ontwikkelde voor de nieuwe NSX die geschrapt werd.
Honda zou met een nieuwe NSX komen. Hoe ver de Japanners in 2008 al waren toonden de diverse beelden van een gecamoufleerd exemplaar. De auto die door het uitbreken van de wereldwijde crisis door Honda geschrapt werd had moeten gaan concurreren met de Lexus LF-A.
Toch is al het ontwikkelingswerk van Honda met de nieuwe NSX niet voor niets geweest. De ervaring opgedaan met het chassis kan worden toegepast voor de nieuwe SuperGT-racer. De HSV-10 GT is gebouwd volgens de 2010 GT500 regelgeving. Via een ontsnappingsroute in het reglement kan Honda toch mee doen. Feitelijk moeten de deelnemende auto’s zijn afgeleid van productiemodellen maar als de Japanse Automobile Federation een ontwerp en de specificaties van een productierijpe auto heeft goedgekeurd mag de auto ook mee doen aan het SuperGT kampioenschap. Zo deed Toyota jaren mee met een Supra die al jaren uit productie was, maar die nog wel ‘productieklaar’ was.
De HSV-10 GT heeft een 3,4 liter V8 met meer dan 500 pk.