Welkom, Gast
Username: Password: Onthoudt mij

Onderwerp: Evo 3

Evo 3 28 okt 2009 10:08 #5342

  • Leander
  • Leander's Avatar
  • Afwezig
  • Moderator
  • Berichten: 2638


















1995 MITSUBISHI LANCER EVOLUTION III - Specifications
Engine: Mitsubishi 4G63 2.2-litre DOHC 16V inline-4, decked block, bores honed, balance shafts removed, modified oil pump, nitrided/polished 4G68D crankshaft, ACL race bearings, ARP L19 rod bolts, Saenz forged competition rods, Wiseco forged pistons, Lynn Rodgers balanced bottom end, Ralliart head gasket, ported/polished head, ARP 12mm head stud kit, heavy-duty valve guides/retainers, Kelford heavy-duty valve springs, Kelford 280-degree stage III camshafts, HKS adjustable cam gears/cam belt, Simota air filter, custom alloy intake/intercooler piping, MSE-balanced Garrett GT3582R turbo, custom PMW steam pipe exhaust manifold, Tial 38mm external wastegate, custom 600x300x76mm PMW intercooler, 500hp in-tank fuel pump, 800hp Bosch 044 external fuel pump/filter, -6 fuel lines, custom fuel cell, Rochester 1000cc injectors, HKS fuel rail, Turbosmart FPR, Top Gear Autotech 3-inch exhaust, custom oil breather bottle, custom PMW radiator, Craig & Davis fan, Autronic SMC engine management system, Turbosmart e-Boost, Top Gun heavy duty leads, semi de-loomed engine bay, Ralliart engine mounts


Driveline: Modified factory 5-speed gearbox, carbotic paddle clutch, heavy-duty pressure place, rear LSD, 4-spider centre diff, Ralliart plate front LSD, Nolathane bush conversion, Evo IV RS steering rack

Suspension: Drummond Motorsport 3-way coil-overs, Eibach springs, K-Sport 12mm adjustable camber plates, Ralliart heavy duty bushes, Cusco H-pattern subframe brace, seam welded front/rear strut towers, modified front chassis rail and North/South crossmember
Brakes: ABS removed, modified master cylinder, Wilwood billet 4-pot callipers, 2-piece slotted rotors – front, factory callipers – rear, HEL braided brake lines, Carbotech XP 10 brake pads, Motul brake fluid

Wheels/Tyres: 17x7-inch Impul RS wheels/17x7-inch ANZ RGII wheels, 225/45R17 Dunlop Direzza 03G semi-slicks

Exterior: Factory Evo III bodykit, yellow respray, RS front doors, lightened RS rear doors, custom flared guards, 3mm alloy sump guard

Interior: Momo bucket seats, Willans 6-point harnesses, 8-point MSNZ-approved roll cage, Defi engine monitoring system – fuel pressure, water, oil temp, exhaust temp, MoTeC shift light, Monit rally meter, Greytronics intercom

Performance: Dyno Power – 350kW-at-the-wheels capable depending on boost settings, Pukekohe – 1:06.58, Taupo Track 2 – 1:18.35
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re:Evo 3 28 okt 2009 11:10 #5348

  • struikie
  • struikie's Avatar
  • Afwezig
  • Gold Tuner
  • VVT powered
  • Berichten: 3073
mooi opgebouwd !!


JW
| 2005 Audi A4 B7 Avant | Pro-line | 2.0TDI 16V BLB | 260.000 km | FMIC | GTB2056VZK | VVT tuned | ???pk ???Nm |
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re:Evo 3 28 okt 2009 11:34 #5350

  • vpzeeman
  • vpzeeman's Avatar
  • Afwezig
  • Expert Tuner
  • Berichten: 1903
Zeker een mooie machine!
If you can leave black marks on a straight from the time you exit a corner till the time you brake for the next turn, then you have enough horsepower. (Mark Donohue)
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re:Evo 3 28 okt 2009 11:39 #5351

  • Maurice
  • Maurice's Avatar
  • Afwezig
  • Moderator
  • -- KEEP ON MODIFYING --
  • Berichten: 2120
met reserve wiel, wat een luxe.

ziet er mooi uit onder de kap
----KEEP ON MODIFYING ----
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re:Evo 3 28 okt 2009 12:49 #5365

  • vpzeeman
  • vpzeeman's Avatar
  • Afwezig
  • Expert Tuner
  • Berichten: 1903
... én dashboard én deurpanelen én matten én .....

Hier is dus niet op de laatste kilo gekeken.
If you can leave black marks on a straight from the time you exit a corner till the time you brake for the next turn, then you have enough horsepower. (Mark Donohue)
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re:Evo 3 28 okt 2009 13:00 #5367

  • Leander
  • Leander's Avatar
  • Afwezig
  • Moderator
  • Berichten: 2638
Een Evo 3 is al een stuk lichter natuurlijk, en als je deze auto dagelijks gebruikt kan ik mij er iets bij voorstellen.
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re:Evo 3 28 okt 2009 18:11 #5378

  • Maurice
  • Maurice's Avatar
  • Afwezig
  • Moderator
  • -- KEEP ON MODIFYING --
  • Berichten: 2120
Leander schrijft:
Een Evo 3 is al een stuk lichter natuurlijk, en als je deze auto dagelijks gebruikt kan ik mij er iets bij voorstellen.

mietje!!
----KEEP ON MODIFYING ----
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re:Evo 3 28 okt 2009 19:14 #5380

  • herold
  • herold's Avatar
  • Afwezig
  • Gold Tuner
  • Berichten: 3681
Komt best wel van zijn plek met die kilo's, denk ik.
A3 8P BKD DSG 175PK/392NM

De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re:Evo 3 28 okt 2009 20:19 #5389

  • Leander
  • Leander's Avatar
  • Afwezig
  • Moderator
  • Berichten: 2638
Mijn auto is lichter dan die van jou! ;)


Maurice schrijft:
Leander schrijft:
Een Evo 3 is al een stuk lichter natuurlijk, en als je deze auto dagelijks gebruikt kan ik mij er iets bij voorstellen.

mietje!!
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.
Moderators: Maurice, Leander
Time to create page: 0.335 seconds