Kwam op een ander forum een leuk topic tegen met sleutelblunders

Misschien ook wel leuk voor hier om je 'ervaringen' te delen
Mijn eerste ingevingen:
Olie willen verversen;
Auto netjes boven de kelder rijden, in de kelder gaan staan, grote bak netjes recht onder het blok.
Sleutel 19 pakken, de carterstop aan de achterkant van het blok eruit draaien en er vervolgens achterkomen dat de olie dan niet recht naar beneden gaat
Wat een bende geeft dat
Direct hierna de koelvloeistofsensor (G62) in de kop willen vervangen.
Volgens een beschrijving die ik gelezen had kon dit als je heel snel was zonder koelvloeistof af te tappen.
Dus snel de oude sensor eruit, nieuwe erin, past ie niet
Bleek dat de rubberen afdichtingsring van de oude sensor nog in de kop zat.
Dus naast een flinke oliebende ook nog een paar liter koelvloeistof in de kelder.
Jaren geleden, met mijn Golf 2 aan het prutsen, wilde er een Jetta front inzetten.
Front met koplampen had ik erin zitten, en wilde even kijken of het licht werkte.
Dus in de auto gestapt, en de auto even op contact gedraaid. Het contactslot was helaas wat ruim waardoor ik de auto startte, die nog in de eerste versnelling stond.
Gevolg: ik knal zo met de auto tegen de garage aan Bumper in een hoek en motorkap met een flinke deuk
Destijds met mijn Seat Ibiza TDI bezig om de remblokken te vervangen.
Je kent het misschien; hoewel je weet dat die standaard VW krikken dikke zooi zijn gebruik je ze toch.
Wel voor de zekerheid even een wiel onder de auto gelegd voor de veiligheid.
Ben je druk bezig, schud je een beetje met de auto en glijdt hij zo van de krik af De krik schuift mooi onder de auto weg, buigt om en drukt fijn een deuk onderin de deur.
En dan nog andere dingen zoals olie bijvullen met draaiende motor en je hele kop onder de olie krijgen, olie aanvoerleiding van de turbo compleet in een wokkel draaien, etc, etc....