Welkom, Gast
Username: Password: Onthoudt mij

Onderwerp: VW Golf 4 TDI ASZ met GT2256 => Verkocht

Re:VW Golf 4 TDI AGR => ASZ met GT2256 22 okt 2009 12:35 #4975

  • Tinus
  • Tinus's Avatar
  • Afwezig
  • Junior Tuner
  • Berichten: 175
Wat doet zo'n dieselkoeler (natuurlijk de diesel koelen) maar welk effect heeft dit?

volgens mij heb ik deze ook onder de Race Seat zien hangen. (rechterkant ongeveer 30cm bij 8cm) met gaas erom. En volgens mij vrij plat?
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re:VW Golf 4 TDI AGR => ASZ met GT2256 22 okt 2009 13:34 #4976

  • vpzeeman
  • vpzeeman's Avatar
  • Afwezig
  • Expert Tuner
  • Berichten: 1903
Klopt, dat is hem. Alleen zit er origineel geen gaas omheen.

De restourdiesel bij een PD wordt veel warmer dan bij een VP. Daarom zit er bij een PD zo'n koeler onder de bodem. Na mijn vp => PD ombouw moet dit dan ook gebeuren en was nog niet gedaan.
Ik merkte dar na een lang stuk rijden was het metaal onder de achterbank gewoon warm. Dan stond hij ook al een tijdje stil. Als je ook maar een paar km hebt gereden is deze koeler gewoon lekker warm.
Goede mod dus om alles lekker koel te houden.
If you can leave black marks on a straight from the time you exit a corner till the time you brake for the next turn, then you have enough horsepower. (Mark Donohue)
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re:VW Golf 4 TDI AGR => ASZ met GT2256 22 okt 2009 16:11 #4978

  • struikie
  • struikie's Avatar
  • Afwezig
  • Gold Tuner
  • VVT powered
  • Berichten: 3073
vpzeeman schrijft:
Morgen weer lekker een dagje sleutelen bij VVT.

Andere nokas, PD dieselkoeler onder de bodem, chip aanpassen. Heb d'r zin in!

je loopt 1 pk achter... dus je MOET WEL :P :P :P


JW
| 2005 Audi A4 B7 Avant | Pro-line | 2.0TDI 16V BLB | 260.000 km | FMIC | GTB2056VZK | VVT tuned | ???pk ???Nm |
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re:VW Golf 4 TDI AGR => ASZ met GT2256 22 okt 2009 17:32 #4983

  • Maurice
  • Maurice's Avatar
  • Afwezig
  • Moderator
  • -- KEEP ON MODIFYING --
  • Berichten: 2120
vpzeeman schrijft:
Morgen weer lekker een dagje sleutelen bij VVT.

Andere nokas, PD dieselkoeler onder de bodem, chip aanpassen. Heb d'r zin in!

ben heel benieuwd naar het efect van de nokkenas op je motor
----KEEP ON MODIFYING ----
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re:VW Golf 4 TDI AGR => ASZ met GT2256 22 okt 2009 18:57 #4984

  • herold
  • herold's Avatar
  • Afwezig
  • Gold Tuner
  • Berichten: 3681
Veel plezier en succes morgen.
A3 8P BKD DSG 175PK/392NM

De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re:VW Golf 4 TDI AGR => ASZ met GT2256 23 okt 2009 22:59 #5020

  • herold
  • herold's Avatar
  • Afwezig
  • Gold Tuner
  • Berichten: 3681
En en en en en en en en
A3 8P BKD DSG 175PK/392NM

De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re:VW Golf 4 TDI AGR => ASZ met GT2256 23 okt 2009 23:49 #5022

  • Maurice
  • Maurice's Avatar
  • Afwezig
  • Moderator
  • -- KEEP ON MODIFYING --
  • Berichten: 2120
hij vliegt nog over de weilanden denk ik!
----KEEP ON MODIFYING ----
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re:VW Golf 4 TDI AGR => ASZ met GT2256 24 okt 2009 12:02 #5027

  • vpzeeman
  • vpzeeman's Avatar
  • Afwezig
  • Expert Tuner
  • Berichten: 1903
Gister bij VVT geweest. Eerst de diesel koeler van een PD onder de bodem geschroeft. Deze moest er nog onder komen dan de ombouw van een VP naar een PD. Prima klusje. Hij wordt ook flink warm dan een stukje touren, dus hij zit er niet voor niks.
Daarna de nokas vervangen voor een ander exemplaar met meer en langere lift. Toen even een rondje om gegaan om de olie op temp te brengen en daarna de bank op. Tijdens de 1e run was het restultaat ten opzichte van de vorige chip echt zo goed als gelijk. Hooguit 1% verschil. En dit na 6 maanden en 20.000 km gereden te hebben. Dan klopt de bank dus wel :P. Er was nog geen verschil met de nokas omdat de chip nog gelijk was. Geen extra lucht (turbodruk) of brandstof is gelijk vermogen.

Daarna de chip aangepast op mijn wensen met als restultaat 221 pk en 462 Nm. Dit is geen schokkend verschil maar wel dat de EGT 70 graden gezakt is en de olie temp met ca 5 graden. Dus de betrouwbaarheid is flink vergroot. Dat was mijn doel.
If you can leave black marks on a straight from the time you exit a corner till the time you brake for the next turn, then you have enough horsepower. (Mark Donohue)
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re:VW Golf 4 TDI AGR => ASZ met GT2256 24 okt 2009 19:48 #5042

  • herold
  • herold's Avatar
  • Afwezig
  • Gold Tuner
  • Berichten: 3681
Betrouwbaarheid is dus een groot goed in deze pd, Vincent?
Maar door de meer en langere lift van de nokas is ie
......? en loopt ie.......?
Mooi dat de temperaturen zijn gedaald.
A3 8P BKD DSG 175PK/392NM

De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re:VW Golf 4 TDI AGR => ASZ met GT2256 24 okt 2009 21:54 #5048

  • struikie
  • struikie's Avatar
  • Afwezig
  • Gold Tuner
  • VVT powered
  • Berichten: 3073
lekker Vince !
als dit een veilige setup is met een 2256...
vraag ik me af hoe er met een 1856 op een ASZ 250+ gehaald wordt...


JW
| 2005 Audi A4 B7 Avant | Pro-line | 2.0TDI 16V BLB | 260.000 km | FMIC | GTB2056VZK | VVT tuned | ???pk ???Nm |
Laast bewerkt: 24 okt 2009 22:23 Door struikie.
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re:VW Golf 4 TDI AGR => ASZ met GT2256 25 okt 2009 00:36 #5056

  • herold
  • herold's Avatar
  • Afwezig
  • Gold Tuner
  • Berichten: 3681
Moet je Henno even een pm sturen, die kan je dat haarfijn uitleggen. ;)
A3 8P BKD DSG 175PK/392NM

De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re:VW Golf 4 TDI AGR => ASZ met GT2256 25 okt 2009 07:33 #5057

  • Fred
  • Fred's Avatar
  • Afwezig
  • Senior Tuner
  • Berichten: 860
herold schrijft:
Moet je Henno even een pm sturen, die kan je dat haarfijn uitleggen. ;)

sssst, ze lezen mee hoor. :laugh:


Mooi dat het allemaal gelukt is Vinc..
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re:VW Golf 4 TDI AGR => ASZ met GT2256 25 okt 2009 11:28 #5062

  • vpzeeman
  • vpzeeman's Avatar
  • Afwezig
  • Expert Tuner
  • Berichten: 1903
Hij loopt iets minder gladjes, maar er zit ook een tikje in. Ik denk dat er toch een klepstoter niet 100% is. De oude zitten er nog in en zagen er erg goed uit. Binnenkort maar even met Jo overleggen.
If you can leave black marks on a straight from the time you exit a corner till the time you brake for the next turn, then you have enough horsepower. (Mark Donohue)
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re:VW Golf 4 TDI AGR => ASZ met GT2256 25 okt 2009 13:54 #5069

  • Maurice
  • Maurice's Avatar
  • Afwezig
  • Moderator
  • -- KEEP ON MODIFYING --
  • Berichten: 2120
vpzeeman schrijft:
de EGT 70 graden gezakt is en de olie temp met ca 5 graden. Dus de betrouwbaarheid is flink vergroot. Dat was mijn doel.

70 graden vind ik best veel, mooi mod.

loopt ie mooier op hogere toerentallen?
----KEEP ON MODIFYING ----
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re:VW Golf 4 TDI AGR => ASZ met GT2256 25 okt 2009 21:38 #5137

  • struikie
  • struikie's Avatar
  • Afwezig
  • Gold Tuner
  • VVT powered
  • Berichten: 3073
vpzeeman schrijft:
Hij loopt iets minder gladjes, maar er zit ook een tikje in. Ik denk dat er toch een klepstoter niet 100% is. De oude zitten er nog in en zagen er erg goed uit. Binnenkort maar even met Jo overleggen.

volgens mij las ik op tdiclub.com dat scherpere nokkenassen wel eens wat meer herrie geven...


JW
| 2005 Audi A4 B7 Avant | Pro-line | 2.0TDI 16V BLB | 260.000 km | FMIC | GTB2056VZK | VVT tuned | ???pk ???Nm |
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re:VW Golf 4 TDI AGR => ASZ met GT2256 26 okt 2009 08:14 #5145

  • vpzeeman
  • vpzeeman's Avatar
  • Afwezig
  • Expert Tuner
  • Berichten: 1903
Er gebeurt nu wel iets raars wat ik al in geen jaren meer heb mee gemaakt.....



Hij roet nu gewoon niet zichtbaar (in de spiegel) meer.... :ohmy:
If you can leave black marks on a straight from the time you exit a corner till the time you brake for the next turn, then you have enough horsepower. (Mark Donohue)
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re:VW Golf 4 TDI AGR => ASZ met GT2256 26 okt 2009 09:08 #5151

  • vpzeeman
  • vpzeeman's Avatar
  • Afwezig
  • Expert Tuner
  • Berichten: 1903
Ik ben trouwens gister op de meeting van de MK4 club geweest. Daar ben ik nog een par rondjes om geweest met een paar TDI en benzine rijders. Hahahaha, die waren best onder de indruk. Als je dan terug bent staan er meteen 20 man om je auto heen... De reclame voor VVT is weer goed gelukt ;)
If you can leave black marks on a straight from the time you exit a corner till the time you brake for the next turn, then you have enough horsepower. (Mark Donohue)
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re:VW Golf 4 TDI AGR => ASZ met GT2256 26 okt 2009 09:19 #5155

haha, goed bezig.
Ik had er zelf ook wel even heen gewild.
Maar had wel even een rust dag nodig..

Johan
To much horsepower is never enough.
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re:VW Golf 4 TDI AGR => ASZ met GT2256 26 okt 2009 09:30 #5160

  • vpzeeman
  • vpzeeman's Avatar
  • Afwezig
  • Expert Tuner
  • Berichten: 1903
Geheel begrijpelijk, maar ik had er geen 400 km voor over gehad. Dus prima keuze.
If you can leave black marks on a straight from the time you exit a corner till the time you brake for the next turn, then you have enough horsepower. (Mark Donohue)
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re:VW Golf 4 TDI AGR => ASZ met GT2256 27 okt 2009 21:22 #5316

  • struikie
  • struikie's Avatar
  • Afwezig
  • Gold Tuner
  • VVT powered
  • Berichten: 3073
de verstuivers van Vincent zijn te klein om meer vermogen te halen heb ik begrepen..
dus dat is een heel gewoon antwoord op mijn vraag...
met een aangepaste 1856 en grotere verstuivers is dus idd wel 250pk te halen begrijp ik dan...

ik vroeg alleen om info om het verschil te kunnen begrijpen...


JW
| 2005 Audi A4 B7 Avant | Pro-line | 2.0TDI 16V BLB | 260.000 km | FMIC | GTB2056VZK | VVT tuned | ???pk ???Nm |
Laast bewerkt: 28 okt 2009 12:46 Door Leander.
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.
Moderators: Maurice, Leander
Time to create page: 0.542 seconds