Ik geloof sowieso niet zo in kleurspecifieke waxen, misschien ben ik daar een beetje te nuchter voor, ik weet t niet.
In princiepe kun je overal de meeste waxen wel voor gebruiken.
Ik heb wel eens ergens gelezen dat op lichte kleuren een sealant het beter doen dan een vaste wax qua looks, maar zelf zie ik er weinig verschil in.
Wat je evt. als extraatje kunt doen om de lak iets extra's te geven, kun de lak voor de wax een "glaze" geven, dit is een soort voedend product dat de lak vaak net iets extras geeft qua glans en diepte.
Dit schijnt vooral bijzonder goed te werken op een lak waar geen blanke lak over zit.
Uiteraard is dit ook gewoon te gebruiken op andere lakken waar wel blank overheen zit.
Laatst hebben we hier op de zaak een testje gedaan samen met Tinus (zag ik ook op dit forum voorbij komen) op een netjes gepolijst deel, deze behandeld met 2 verschillende glazes, maar het verschil was heel erg minimaal, ik vond het bijna niet waar te nemen iig.
Wellicht zal het een fractie schelen als je een hele auto wel of niet doet, maargoed dan ben je ook ff bezig...
Meeste auto's die ik detail gebruik ik het niet op, ik probeer het maximale aan tijd te investeren aan het polijsten.
Voor een was, klei en waxbeurt op de auto van een ander zou ik het misschien wel doen, omdat een glaze vaak ook afdoende "vullende"capaciteit heeft om lichte swirls te verbergen.
Bovenstaand is uiteraard slechts gebaseerd op mijn eigen ervaring en zicht, zijn bevindingen en geen feiten.
JW ==> Sorry voor de off-topic, we zijn lekker je topic aan het vervuilen.