Welkom, Gast
Username: Password: Onthoudt mij

Onderwerp: Audi A4 8D AHU - done....

Re: Audi A4 8D AHU 20 mrt 2011 20:44 #19393

  • Anne
  • Anne's Avatar
  • Afwezig
  • Expert Tuner
  • van mijn vrouw mag ik zeggen dat ik de baas ben
  • Berichten: 1392
mag mijn pd motor wel kopen, als je uiste bedrag biedt krijg je de toledo erbij :laugh:

stottert niet
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: Audi A4 8D AHU 21 mrt 2011 07:51 #19397

  • vpzeeman
  • vpzeeman's Avatar
  • Afwezig
  • Expert Tuner
  • Berichten: 1903
Het bovenstaande gaat ook wel op voor mijn G4 :P
If you can leave black marks on a straight from the time you exit a corner till the time you brake for the next turn, then you have enough horsepower. (Mark Donohue)
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: Audi A4 8D AHU 21 mrt 2011 20:16 #19413

  • muurman
  • muurman's Avatar
  • Afwezig
  • Junior Tuner
  • Berichten: 301
deellast in de 5de rond 1800toeren (80km/u)...
vanalles geprobeerd...

JW
Dan moet je ook gewoon gas geven ;)

Tja, volgens mij stottert die van mij niet bij 80 in de 5, maar ik rijd die snelheid ok bijna niet.

Maar hoe erg is dat stotteren? Hoe moet ik het zien? Of ie op 3 poten loopt of...?

Heeft het niet met motortrillingen te maken? Las laatst volgens mij dat een diesel "trilt" bij ongeveer 1600rpm en dat een 2massa vliegwiel dit verandert naar 400rpm ( en 400rpm draait de motor nooit ).

Om een voorbeeld te noemen : Een 2 massavliegwiel kan zelfs zo'n trilling oproepen dat een auto niet start.

Daarom vraag ik me af of bv niet iets in de aandrijflijn een trilling veroorzaakt waardoor de auto juist op een bepaald punt gaat stotteren.
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: Audi A4 8D AHU 21 mrt 2011 20:29 #19414

  • struikie
  • struikie's Avatar
  • Afwezig
  • Gold Tuner
  • VVT powered
  • Berichten: 3073
er is een passat die precies het zelfde doet... daar is de hele aandrijflijn vervangen bij een upgrade naar 6bak en die deed het daarna nog...
en een A4 avant (zelfde software als ik heb) die niet een spoortje van stotteren vertoont..

JW
| 2005 Audi A4 B7 Avant | Pro-line | 2.0TDI 16V BLB | 260.000 km | FMIC | GTB2056VZK | VVT tuned | ???pk ???Nm |
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: Audi A4 8D AHU 21 mrt 2011 20:30 #19415

  • nico
  • nico's Avatar
  • Afwezig
  • Gold Tuner
  • Mom says I ride the short bus because i'm special.
  • Berichten: 2128
.... met andere woorden; je gaat je hele aandrijflijn dus niet vervangen? :P
Ik haalde m'n schouders op bij de gevonden voorwerpen
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: Audi A4 8D AHU 21 mrt 2011 20:46 #19418

  • struikie
  • struikie's Avatar
  • Afwezig
  • Gold Tuner
  • VVT powered
  • Berichten: 3073
nico schrijft:
.... met andere woorden; je gaat je hele aandrijflijn dus niet vervangen? :P

ik heb er al eens een setje andere (gebruikte) aandrijfassen onder gezet...
origineel had ik een vast vliegwiel, nu een AWX 2 massa vliegwiel...
en ik had een DHL versnellingsbak en nu een EEN (enige verschil is de eindoverbrenging)

JW
| 2005 Audi A4 B7 Avant | Pro-line | 2.0TDI 16V BLB | 260.000 km | FMIC | GTB2056VZK | VVT tuned | ???pk ???Nm |
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: Audi A4 8D AHU 22 mrt 2011 21:59 #19434

  • muurman
  • muurman's Avatar
  • Afwezig
  • Junior Tuner
  • Berichten: 301
struikie schrijft:
er is een passat die precies het zelfde doet..
en een A4 avant (zelfde software als ik heb) die niet een spoortje van stotteren vertoont..

JW
Conclusie: ombouwen naar een avant :)
Wellicht toch een sensor die net even andere reageert? Weet dat jij geen lmm meer hebt. Maar in AMT las ik bv dat er afthermarket lmm zijn die niet goed gecalibreerd zijn en maar op 3 punten exaxt de juiste waarde geeft.
Een turbo die niet goed werkt kan ook rare effecten geven volgens mij. Dus wellicht bv andere N75 proberen of een andere verdelerpomp of....
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: Audi A4 8D AHU 22 mrt 2011 22:31 #19435

  • struikie
  • struikie's Avatar
  • Afwezig
  • Gold Tuner
  • VVT powered
  • Berichten: 3073
muurman schrijft:
Conclusie: ombouwen naar een avant :)
Wellicht toch een sensor die net even andere reageert? Weet dat jij geen lmm meer hebt. Maar in AMT las ik bv dat er afthermarket lmm zijn die niet goed gecalibreerd zijn en maar op 3 punten exaxt de juiste waarde geeft.
Een turbo die niet goed werkt kan ook rare effecten geven volgens mij. Dus wellicht bv andere N75 proberen of een andere verdelerpomp of....

echt, dat is allemaal al getest...

vanavond de A4 weer mee naar huis genomen... met stotter helaas...
maar wel met een leuke score !!

226pk 447Nm



deze gtb2056vk spoolt echt veel mooier dan de bv43...
pakt veel sneller weer op... echt heel erg fijn..

roeten is nihil zover ik in de spiegel in de koplampen van de andere auto's kon zien...


JW
| 2005 Audi A4 B7 Avant | Pro-line | 2.0TDI 16V BLB | 260.000 km | FMIC | GTB2056VZK | VVT tuned | ???pk ???Nm |
Laast bewerkt: 23 mrt 2011 10:05 Door struikie.
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: Audi A4 8D AHU 22 mrt 2011 22:40 #19436

  • herold
  • herold's Avatar
  • Afwezig
  • Gold Tuner
  • Berichten: 3681
Dat vraagt om een ritje a.s. zondag, kerel.
Mooi pk en koppel.
A3 8P BKD DSG 175PK/392NM

De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: Audi A4 8D AHU 22 mrt 2011 22:43 #19437

  • struikie
  • struikie's Avatar
  • Afwezig
  • Gold Tuner
  • VVT powered
  • Berichten: 3073
herold schrijft:
Dat vraagt om een ritje a.s. zondag, kerel.
Mooi pk en koppel.

ding loopt echt vies hard...
jammer dat je er geen reet van merkt in de auto ;)

JW
| 2005 Audi A4 B7 Avant | Pro-line | 2.0TDI 16V BLB | 260.000 km | FMIC | GTB2056VZK | VVT tuned | ???pk ???Nm |
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: Audi A4 8D AHU 22 mrt 2011 22:51 #19438

  • herold
  • herold's Avatar
  • Afwezig
  • Gold Tuner
  • Berichten: 3681
Je heb dat ding ook veel te veel geïsoleerd man :P
A3 8P BKD DSG 175PK/392NM

De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: Audi A4 8D AHU 22 mrt 2011 23:03 #19440

  • Fred
  • Fred's Avatar
  • Afwezig
  • Senior Tuner
  • Berichten: 860
Netjes hoor! stotteren ook weg nu?

Laat maar niet goed gelezen.... :angry:
Laast bewerkt: 22 mrt 2011 23:04 Door Fred.
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: Audi A4 8D AHU 22 mrt 2011 23:05 #19441

  • struikie
  • struikie's Avatar
  • Afwezig
  • Gold Tuner
  • VVT powered
  • Berichten: 3073
Fred schrijft:
Netjes hoor! stotteren ook weg nu?

Laat maar niet goed gelezen.... :angry:

beter lezen maat ;)
helaas niet..

JW
| 2005 Audi A4 B7 Avant | Pro-line | 2.0TDI 16V BLB | 260.000 km | FMIC | GTB2056VZK | VVT tuned | ???pk ???Nm |
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: Audi A4 8D AHU 23 mrt 2011 12:51 #19454

  • muurman
  • muurman's Avatar
  • Afwezig
  • Junior Tuner
  • Berichten: 301
struikie schrijft:
Fred schrijft:
Netjes hoor! stotteren ook weg nu?

Laat maar niet goed gelezen.... :angry:

beter lezen maat ;)
helaas niet..

JW
Jammer van dat stotteren.
Maar wel mooi dat die grote turbo wel goed opspoelt.

Nu ie klaar is maar verkopen :P

Ik bied 50c per kilo ;)
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: Audi A4 8D AHU 23 mrt 2011 13:21 #19456

  • nico
  • nico's Avatar
  • Afwezig
  • Gold Tuner
  • Mom says I ride the short bus because i'm special.
  • Berichten: 2128
50 cent per kilo is best veel hoor, oud ijzerprijs houdt op 't moment wel op bij 20-22 cent.
En dan zit je nog met een berg kunststof afval :P

Mooi resultaat struuk! Nu eerst weer een tijdje sparen? ;)
Ik haalde m'n schouders op bij de gevonden voorwerpen
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: Audi A4 8D AHU 23 mrt 2011 18:53 #19462

  • struikie
  • struikie's Avatar
  • Afwezig
  • Gold Tuner
  • VVT powered
  • Berichten: 3073
meteen het zomersetje er maar op gezet...
het moet wel even wennen... wat vinden jullie er van ?












JW
| 2005 Audi A4 B7 Avant | Pro-line | 2.0TDI 16V BLB | 260.000 km | FMIC | GTB2056VZK | VVT tuned | ???pk ???Nm |
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: Audi A4 8D AHU 23 mrt 2011 19:08 #19463

  • herold
  • herold's Avatar
  • Afwezig
  • Gold Tuner
  • Berichten: 3681
Ik zie Bling Bling.
Gepolijst? of Gelakt?
A3 8P BKD DSG 175PK/392NM

De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: Audi A4 8D AHU 23 mrt 2011 19:11 #19464

  • struikie
  • struikie's Avatar
  • Afwezig
  • Gold Tuner
  • VVT powered
  • Berichten: 3073
herold schrijft:
Ik zie Bling Bling.
Gepolijst? of Gelakt?

gepolijst en blank gelakt... OEM Audi...
ik denk dat ik ze een beetje gewoontjes vind...
zouden ze bij velgenalsnieuw ook alleen die laatste laag aan kunnen brengen zoals jij op je BBSen had ??

JW
| 2005 Audi A4 B7 Avant | Pro-line | 2.0TDI 16V BLB | 260.000 km | FMIC | GTB2056VZK | VVT tuned | ???pk ???Nm |
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: Audi A4 8D AHU 23 mrt 2011 19:19 #19466

  • herold
  • herold's Avatar
  • Afwezig
  • Gold Tuner
  • Berichten: 3681
struikie wrote:
herold schrijft:
Ik zie Bling Bling.
Gepolijst? of Gelakt?

gepolijst en blank gelakt... OEM Audi...
ik denk dat ik ze een beetje gewoontjes vind...
zouden ze bij velgenalsnieuw ook alleen die laatste laag aan kunnen brengen zoals jij op je BBSen had ??

JW

Denkt niet dat dat blijft zitten, was immers een grijze poedercoating en daar na
een titanium kleurige lak. Maar je kunt altijd informeren.

Gewoontjes kan ook mooi zijn, gaat immers om het hele plaatje,
en dat klopt wel! B)
Vindt de mijne ook wat gewoontjes al ik het vergelijk met de BBS velgen.
Maar ik kan er wel aan wennen.
A3 8P BKD DSG 175PK/392NM

De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: Audi A4 8D AHU 23 mrt 2011 20:03 #19468

  • muurman
  • muurman's Avatar
  • Afwezig
  • Junior Tuner
  • Berichten: 301
Ik vind het mooi. Qua velgen ben ik wel oem fan.
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.
Moderators: Maurice, Leander
Time to create page: 0.341 seconds