Welkom, Gast
Username: Password: Onthoudt mij

Onderwerp: Noble M600 komt nog dit jaar

Noble M600 komt nog dit jaar 22 juni 2009 17:48 #1730

• Leander
  • Leander's Avatar
  • Afwezig
  • Moderator
Nieuws uit een zeldzame hoek: het kleine Engelse Noble komt dit jaar met een geheel nieuw model. Het wordt er eentje uit de categorie echte-mannen-auto´s en hij gaat de strijd aan in de klasse van de Lamborghini Gallardo en Ferrari F430.
Noble toonde enige jaren geleden het M15 studiemodel. Die zou eigenlijk al in 2006 op de markt moeten komen. Er is dus wat vertraging opgetreden, maar tegen de Britse pers meldt het merk dat voor het einde van het jaar de productie van de M600 start. Dat is de auto die rechtstreeks voortkomt uit de M15. Volgende maand moet er een productierijp prototype klaarstaan.
Noble meldt alvast dat de M600 een auto voor puristen wordt. ABS kent de auto niet en het tractiecontrolesysteem is uitschakelbaar. De motor is de Yamaha V8 die we kennen uit de Volvo XC90. Die krachbron is beroemd om zijn compacte bouw. Noble heeft ‘m voorzien van twee turbo’s. Middels een powerknop à la de BMW M5 kan er worden gekozen tussen vermogens van 450, 500 en 650 pk. De topsnelheid ligt bij 320 km/u. De handgeschakelde zesversnellingsbak – dus geen gedoe met schakelflippers aan het stuur of een automaat met dubbele koppeling – is afkomstig van de Aston Martin V8 Vantage.
De auto is helemaal in Engeland ontwikkeld en ook de productie heeft daar plaats. Noble wil ongeveer vijftig exemplaren van de M600 per jaar bouwen.

De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re:Noble M600 komt nog dit jaar 23 juni 2009 09:05 #1732

• Anne
  • Anne's Avatar
  • Afwezig
  • Expert Tuner
  • van mijn vrouw mag ik zeggen dat ik de baas ben
als dit net zo spectaculair is als de noble met mondeo v6 en turbo's dan verheug ik me nu al op de eerste beelden bij top gear :P

Re:Noble M600 komt nog dit jaar 23 juni 2009 17:29 #1736

• Leander
  • Leander's Avatar
  • Afwezig
  • Moderator
Dan kan Michael Schumacher weer zijn gang gaan! :)

Re:Noble M600 komt nog dit jaar 23 juni 2009 19:44 #1737

• Anne
  • Anne's Avatar
  • Afwezig
  • Expert Tuner
  • van mijn vrouw mag ik zeggen dat ik de baas ben
gewoon een stunt, geloof niet dat hij elke week komt opdagen om de stig uit te hangen....

Re:Noble M600 komt nog dit jaar 23 juni 2009 20:44 #1739

• Leander
  • Leander's Avatar
  • Afwezig
  • Moderator
En ik denk dat Ferrari beter betaald...
Moderators: Maurice, Leander
Time to create page: 0.195 seconds