Ik ben van het weekend weer met de Golf bezig geweest. Helaas niet op technisch gebied...... maar audio.
Ik zat al een tijdje te dubben wat in nou wilde qua audio. Het standaard spul was ik al een tijdje zat, maar had nog geen zin om alles eruit te gooien en wat knaps in te bouwen, maar ik heb laatst toch de stoute schoenen aan getrokken.
Ik heb alles nieuw gekocht. Nieuwe radio (Alpine 9886r), bekabeling, versterker (Audio Systems Radion 90.4), een kleine sub (Kicker C10) in dichte kist en een composetje (Polk Audio MM6501).
Afgelopen zaterdag de bekabeling, versterker, sub en radio erin gebouwd. Man, wat een werk om het netjes te doen. Ik ben hier zeker 15 uur mee zoet geweest. Máár het zit wel netjes
. Nu dus alleen nog de deur dempen en de compo erin. Komende zaterdag ga ik de deuren dempen en nieuwe slotmechanisme monteren. Mijn huidige slotmechanisme is nu toch echt versleten (printplaat op onzichtbare plek overleden).
Daarna een keer aan het handarbeiten met MDF en lijm om de speakers netjes onzichtbaar in te bouwen.
Nu werken dus mijn oude speakers nog gewoon zonder versterker en de sub met. Het geluid is al een stuk verbeterd, dus ben benieuwd wat het doet met de nieuwe speakers
.
De bouwkwaliteit van Volkswagen heeft zich nu al wel bewezen. Er rammeld gewoon helemaal niks.